Rezultati razpisa za Slikarsko kolonijo SIM 2009

datum: 12.05.2009

kategorija: Novice SIM


Posebno pozornost bomo namenili enemu od najbolj razširjenih in priljubljenih slikarskih motivov – tihožitju – torej upodobljanju posod, predmetov iz vsakdanjega življenja, pa tudi sadnim in cvetličnim tihožitijem ter pivskim tihožitijem s steklenicami in kozarci, v katere bomo skušali ujeti odbleske stekla in vode.

Združenje Slovenska izseljenska matica je izbrala petnajst akademskih in amaterskih slikarjev iz sveta, ki bodo ustvarjali na Slikarski koloniji.
Letos bo Slikarska kolonija potekala na dveh lokacijah v Mostu na Soči in v Goriških Brdih – Šmartnem.

Seznam likovnikov: Majda Gilding -Anglija, Jože Arzenšek - Hrvaška, Silvana Stopar - Švedska, Marija Omerza – Hrvaška, Igor Cvejanovič – Srbija, Eva Zvrko – Hrvaška, Tatjana Ratković – BIH, Republika Srbska, Ivan Kosmos – Hrvaška, Vlatko Zimmer - BiH, Bogdana Žagar – Avstralija, Borka Jokić – BiH, Martin Bizjak – Hrvaška, Sumiko Stražar Kiyohara – Švedska, Jože Stražar Kiyohara – Švedska, Marija Donadić – Hrvaška

Začetek likovne kolonije bo 13. junija 2009.

Vsi likovniki se bodo ob 18. uri zbrali v gostišču Vuga na Mostu na Soči, kasneje pa bomo skupini odpeljali v kraj nastanitve in ustvarjanja.

Na Združenju Slovenska izseljenska matica se veselimo srečanja z našimi umetniki iz sveta, že zdaj pa smo nestrpni v pričakovanju njihovih del.

Mentorica kolonije Monika Ivančič Fajfar je za naše slikarje pripravila vsebinski koncept oziroma rdečo nit ustvarjanja:

IZROČILO KRAJA KOT NAVDIH

V celotedenskem likovnem druženju bomo skušali prisluhniti utripu kraja in kulturnemu ter zgodovinskemu izročilu, kakor proseva v sedanjost skozi kopreno časa.

Rdeča nit bodo zgodbe, ki pripovedujejo o načinu življenja naših prednikov, o stvareh, ki so zaznamovale njihov vsakdanjik in praznik, ki so jih strašile ali veselile, ki so jih pehale v trdo delo ali jih zabavale. Iskali bomo načine, kako lahko posamezni drobci zgodovine oživijo in zaživijo v sodobnosti, z novim, osveženim sporočilom.

V obeh krajih, ki bosta gostila likovno kolonijo, bomo tako iskali predmete in zgodbe, ki najmočneje posredujejo sporočila iz preteklosti v sedanjost. Potem pa jih bomo skušali likovno interpretirati.

Na Mostu na Soči bomo naprimer iskali likovni navdih v plemenitih oblikah prazgodovinske keramike, stik z zgodovino bomo poizkušali poiskati tudi preko ljudskih pripovedk in literarnih opisov Cirila Kosmača.

V Brdih ne bomo mogli zaobiti bogate sadjarske in vinogradniške tradicije, navdih pa bomo poiskali tudi v folklorni pripovedi in v pesmih Alojza Gradnika.

Posebno pozornost bomo namenili enemu od najbolj razširjenih in priljubljenih slikarskih motivov – tihožitju – torej upodobljanju posod, predmetov iz vsakdanjega življenja, pa tudi sadnim in cvetličnim tihožitijem ter pivskim tihožitijem s steklenicami in kozarci, v katere bomo skušali ujeti odbleske stekla in vode.

Kontrast nežive in žive narave bomo dopolnili z upodabljanjem prizorov iz vsakdanjega življenja oziroma ilustriranjem pripovedk, mitov in anekdot, vezanih na kraj našega ustvarjalnega druženja.

Ob koncu celotedenskega ustvarjanja bo skupinska razstava predstavila rezultate ustvarjalnega dela tudi lokalni in širši skupnosti.


o mentorici:
MONIKA IVANČIČ FAJFAR
samostojna kustosinja, likovna kritičarka in pedagoginja v kulturi

Rojena leta 1976. Končala je Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani ter diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani na smereh umetnostna zgodovina in sociologija kulture. Udeležila se je več strokovnih izobraževanj s področja kuratorstva in izobraževanja odraslih. Likovna znanja je vrsto let pridobivala na številnih delavnicah in seminarjih (keramika, kiparstvo, likovna kompozicija, likovna teorija ipd.). Kot kustosinja, likovna kritičarka, pedagoginja in organizatorka je sodelovala z različnimi organizacijami, ustanovami in medijskimi hišami.
Ljubiteljsko se posveča tudi ustvarjalnemu delu na področju keramike, grafičnega oblikovanja, ilustracije in fotografije. Živi in dela v Ljubljani.