Razstava fotografij Oskarja Moleka Bahia 1999 - 2009

datum: 07.07.2015

kategorija: Novice SIM


V petek, 10. julija 2015 smo v galeriji Stolpa Škrlovec v Kranju odprli fotografsko razstavo rojaka Oskarja Moleka iz Argentine z naslovom O que é que a Bahia tem? / Kaj je tako posebnega v Bahiji?

Na otvoritvi razstave je nekaj besed o delu Oskarja Moleka povedal predsednik SIM Sergij Pelhan, ki je poudaril, da iz Molekovih  fotografij lahko razberemo  socialne, politične in  družbene spremembe, ki se dogajajo v našem okolju  in jih Molek z izostrenim etnološkim pogledom  beleži na fotografski papir. Tako se  zapiše del zgodovine in v svet nosi sporočilo o življenju in ljudeh.  Pelhan je izrazil tudi upanje, da   bo Oskar Molek  v prihodnje ustvaril načrtovani projekt z naslovom  »Entre Rios – med vodami« in s fotoaparatom  naredi raziskovalno primerjalno študijo med  pokrajinami in vodami Bele krajine, od koder prihaja njegov oče in pokrajino Entre Rios v Argentini, kjer je Oskar  rojen.  

Na otvoritvi je več o  temi razstave povedala Zala Vidali, predstavnica galerije Stolp Škrlovec  v Layerjevi hiši in povzela besede Juana Travnika, fotografa, direktorja galerije Teatra San Martin v Buenos Airesu in kustosa Molekove razstave.  Sam Oskar Molek pa nam je opisal  tudi,  kako je nastala Bahia in kdo so njeni ljudje.

Razstavo je odprla Andreja Šimenc podsekretarka na Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu zadolžena za Južno Ameriko. Dejala je, da je imela Oskarja že čast srečati med njenim službovanjem v Braziliji in se zahvalila SIM za organizacijo  razstave. Dodala je, da so ji Oskarjeve fotografije obudile čas, ko je živela v Južni Ameriki in spoznala to kulturo, ki ji je zelo blizu.  Oskarju je zaželela, da ga pri njegovem delu še naprej vodi in spremlja južnoameriška boginja  - Oriša.

 Šimenc, Oskar Zala PelhanŠimenc Oskar Zala PelhanOm publikaVodja kabineta na Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu Andrejka Majhen in podsekretarka Andreja Šimenc  za dolžena za južno AmerikoOM1om2OM3om4Z leve; podsekretarka na Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu Andreja Šimenc, vodja kabineta na Uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu Andrejka Majhen, lektorica na slovenskem  lektoratu v Pekingu mag. Metka Lokar, novinar in dopisnik RTV SLO iz Pekinga dr. Uroš Lipušček in novinarka Edita Žugelj.Oskar s prijateljiOskar s sorodnikiOskar Molek, Zala Vidali in predsednik SIM Sergij Pelhanz Leve; novinarka Edita Žugelj, Oskar Molek, glavna tajnica Vesna Vukšinič Zmaić in obiskovalka razstave rojakinja iz Nemčije.Pelhan familijNovinarka Dragica Bošnjak in bivši glavni tajnik SIM Janez Rogelj

Otvoritev razstave je bila odlično obiskana.  Udeležili so se je številni Oskarjevi prijatelji, domačini iz Kranja in pomembni gostje iz novinarskih  vrst.

 

Serija fotografij, ki jih razstavlja Oskar Molek pod kuratorstvom Juana Travnika, je povzetek avtorjevih stikov s Salvadorjem da Bahio in njegovimi prebivalci med leti 1999 – 2009, ko je potoval v to mesto na severovzhodu Brazilije. V zagonu radovednosti in želje po spoznavanju drugačnosti je Oskar Molek predstavil to doživetje in izkušnjo s humanističnega zornega kota, podobno kot v preteklih delih. Gre za sproščeno pričevanje, sestavljeno iz posnetkov blizu potopisnega žanra, na katerih se pojavljajo navadni ljudje, dejanja in prizori, značilni za mesto Salvador da Bahia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prepuščajoč se želji, da bi se približal kulturam in okoljem, drugačnim od svojih, je Molek uspel s skoraj etnografskim zanimanjem ustvariti enostavno in hkrati subtilno pričevanje. Verjetno je ravno to ena izmed zaslug omenjenega dela, ki prikazuje vsakodnevno življenje na preprost in prav nič nadut način. Gre za prikaz ljudi, vsakodnevnih prizorov, pokrajin in dejavnosti, značilnih za ta kraj skozi popolnoma naraven pogled, ki ne želi biti niti senzacionalističen niti bombastičen.

Juan Travnik  /  april 2011

Kurator, Fotograf, direktor fotografske galerije Teatra San Martin v BS. AS.